Στις 20-14-4 2013 και ώρες : 17.00-21.00 (4 ώρες την ημέρα ) στην ΚΕΔΙΣ θα διεξαχθεί το σεμινάριο "Επιχειρηματική Αξιοποίηση Αρωματικών & Φαρμακευτικών Φυτών της Ελληνικής Χλωρίδας Τάσεις και Προοπτικές στην Ελληνική και Διεθνή Αγορά".
Η καλλιέργεια και η αξιοποίηση των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών στην Ελλάδα αποτελεί αντικείμενο συζήτησης ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με στόχο την εξεύρεση εναλλακτικών επιχειρηματικών προτάσεων για αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης.
Το 12ώρo αυτό σεμινάριο υλοποιείται υπό τη μορφή εργαστηρίου-workshop όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να «ανακαλύψουν» και να κατακτήσουν τη γνώση μέσα από μελέτες περίπτωσης (casestudies), πρακτικές ασκήσεις, ομαδικές εργασίες υπό την καθοδήγηση της εισηγήτριας. Η εισήγηση ως μέσο διδασκαλίας χρησιμοποιείται σε περιορισμένο βαθμό με σκοπό την ανάπτυξη της αυτοπαρατήρησης και συνειδητοποίησης των συμμετεχόντων ως προς την έκταση και το μέγεθος των ικανοτήτων που πρέπει να κατέχουν/αναπτύξουν ώστε να δραστηριοποιηθούν επιτυχημένα στο πεδίο αυτό.
Σκοπός
Η αύξηση της χρήσης των προϊόντων των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών στην παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων, ποτών, καλλυντικών και φαρμάκων αποτελεί μία πρόκληση για την Ελλάδα.
Η Ελλάδα είναι μία χώρα πλούσια σε φυτογενετικούς πόρους και έχει σαφώς συγκριτικό πλεονέκτημα στην αξιοποίηση των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών και μπορεί να παίξει ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια παραγωγή και εμπορία τους, αλλά με συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Ο σωστός στρατηγικός σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός μοντέλου αειφόρου αξιοποίησης των Ελληνικών αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών με χρήση των καλών πρακτικών και διαδικασιών τόσο της γεωπονικής επιστήμης όσο και της επιστήμης της διοίκησης επιχειρήσεων αποτελεί το πλαίσιο ανάπτυξης του σεμιναρίου.
Στόχος του προγράμματος είναι η ολοκληρωμένη παροχή γνώσης στους συμμετέχοντες σε επίπεδο ανάπτυξης και διαχείρισης γεωργικών επιχειρήσεων με αντικείμενο τα Αρωματικά και Φαρμακευτικά φυτικά είδη καθώς και του τρόπου προώθησης των πρωτογενών ή/και δευτερογενών προϊόντων τους στην ελληνική και στην παγκόσμια αγορά.
Η παρουσίαση επιστημονικών δεδομένων και στοιχείων της αγοράς των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, των καλών πρακτικών που εφαρμόζονται σε παγκόσμιο επίπεδο από επιτυχημένες επιχειρήσεις του τομέα καθώς και των εξελίξεων σε επίπεδο εφαρμοσμένης γεωπονικής έρευνας αποσκοπεί στη δομημένη και στοχευμένη εκπαίδευση των συμμετεχόντων ως Επιχειρηματιών του Αγροδιατροφικού Τομέα και όχι ως απλών καλλιεργητών ή/και μεταποιητών, μετατρέποντας την κάθε δυσκολία σε ευκαιρία.
Θεματολογία
Σε ποιους απευθύνεται
Σε παραγωγούς ή/και φυτωριούχους που θέλουν να ασχοληθούν με την καλλιέργεια αρωματικών και φαρμακευτικών φυτικών ειδών, σε ιδιώτες που είτε είναι κάτοχοι γης και θέλουν να ασχοληθούν επιχειρηματικά με νέες καινοτόμες καλλιέργειες, επενδυτές που βλέπουν την καλλιέργεια των αρωματικών φαρμακευτικών φυτών ως μία πολλά υποσχόμενη επενδυτική ευκαιρία, σε στελέχη εταιριών που σκέφτονται την αξιοποίηση των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτικών ειδών ως μία ευκαιρία για αλλαγή επιχειρηματικής κατεύθυνσης, στελέχη κυβερνητικών οργανώσεων του αγροδιατροφικού τομέα που θέλουν να προσφέρουν επικαιροποιημένες πληροφορίες σε κάθε ενδιαφερόμενο, Συνεταιρισμούς που ασχολούνται με την παραγωγή ή/και τη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων, σε ανθρώπους που ασχολούνται με την ολιστική αντιμετώπιση της υγείας και της ευεξίας, Φαρμακοποιούς, Εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές τους σε θέματα προστασίας και αξιοποίησης των ελληνικών φυτογενετικών πόρων
Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Εκπαιδευτικό Υλικό
Διδακτικές Σημειώσεις, Βιβλιογραφικές Αναφορές, Δραστηριότητες, Ασκήσεις
Διάρκεια - Κόστος
Η διάρκεια του σεμιναρίου θα είναι 12 ώρες,
|
Τετάρτη 10 Απριλίου 2013
Σεμινάριο για την Επιχειρηματική Αξιοποίηση Αρωματικών & Φαρμακευτικών Φυτών
Τρίτη 9 Απριλίου 2013
Σεμινάριο στο πλαίσιο του *Διεθνούς έτους νερού*

Σεμινάριο στο πλαίσιο του *Διεθνούς έτους νερού* θα πραγματοποιήσει ο Όμιλος on line με θέμα
* The United Νations in ther-agency coordintion mechanism
on all fresh water issues including sanitation *
http://www.unwater.org/downloads/UNW_brochure_aug2013.pdf
Οι συμμετέχοντες θα πάρουν βεβαίωση συμμετοχής
Η παρακολούθηση είναι δωρεάν
Δήλωση συμμετοχής 20-4-12 στο serres.for.unesco@gmail.com
Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013
On line course για την Περιβαντολογική εκπαίδευση με θέμα *Ερημοποίηση*
Η έλλειψη εκτίμησης για το περιβάλλον και οι περιορισμένες ευκαιρίες σταδιοδρομίας για τους νέους μας ώθησε μία ομάδα προστασίας της φύσης από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Δήμου Σερρών για τη δημιουργία ενός Σεμιναρίου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που απευθυνεται σ ολη την Ελλάδα .
Το πρόγραμμα EDUmobile προτείνεται από το UNCCD υπεύθυνη της ερημοποίησης από τα Ηνωμένα Εθνη .Είναι ένα on line περιβαλλοντικό εκπαιδευτικό πρόγραμμά ευαισθητοποίησης προσαρμοσμένο στις συγκεκριμένες περιβαλλοντικές προβλήματα της Ναμίμπια, όπως η κλιματική αλλαγή και η απώλεια της βιοποικιλότητας σε αγροτικές περιοχές. Το κινητό στην τάξη, η οποία θα ονομάζεται «Ombombo", που σημαίνει πεταλούδα, θα επικεντρωθεί στην εκπαίδευση των μαθητών από τις κατηγορίες 8 έως 12 σε σχολεία της υπαίθρου για τα περιβαλλοντικά ζητήματα.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το γερμανική εταιρεία Επενδύσεων ΒΜΖ, Περιβάλλοντος Ταμείο Επενδύσεων, Ναμίμπια Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Neen) σε συνεργασία με τα Υπουργεία Περιβάλλοντος, Παιδείας και Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού.
Θεωρώντας ότι η ερημοποίηση είναι προ των πυλών ΚΑΙ της Ελλάδας σας καλούμε να συμμετέχετε δωρεάν
Εγγραφές στο serres.for.unesco@gmail.com
Διάρκεια Φεβρουαρίου με 25 Μαρτίου
Εξετάσεις 17-18 Μαρτίου
Αποστολή διπλωμάτων 30 Μαρτίου
Συμμετοχή Δωρεάν
http://www.unccd.int/LandScan/UNCCD%20Land%20Scan%20No.30_2013.pdf
Το πρόγραμμα EDUmobile προτείνεται από το UNCCD υπεύθυνη της ερημοποίησης από τα Ηνωμένα Εθνη .Είναι ένα on line περιβαλλοντικό εκπαιδευτικό πρόγραμμά ευαισθητοποίησης προσαρμοσμένο στις συγκεκριμένες περιβαλλοντικές προβλήματα της Ναμίμπια, όπως η κλιματική αλλαγή και η απώλεια της βιοποικιλότητας σε αγροτικές περιοχές. Το κινητό στην τάξη, η οποία θα ονομάζεται «Ombombo", που σημαίνει πεταλούδα, θα επικεντρωθεί στην εκπαίδευση των μαθητών από τις κατηγορίες 8 έως 12 σε σχολεία της υπαίθρου για τα περιβαλλοντικά ζητήματα.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το γερμανική εταιρεία Επενδύσεων ΒΜΖ, Περιβάλλοντος Ταμείο Επενδύσεων, Ναμίμπια Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Neen) σε συνεργασία με τα Υπουργεία Περιβάλλοντος, Παιδείας και Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού.
Θεωρώντας ότι η ερημοποίηση είναι προ των πυλών ΚΑΙ της Ελλάδας σας καλούμε να συμμετέχετε δωρεάν
Εγγραφές στο serres.for.unesco@gmail.com
Διάρκεια Φεβρουαρίου με 25 Μαρτίου
Εξετάσεις 17-18 Μαρτίου
Αποστολή διπλωμάτων 30 Μαρτίου
Συμμετοχή Δωρεάν
http://www.unccd.int/LandScan/UNCCD%20Land%20Scan%20No.30_2013.pdf
Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012
Σειρά ανοιχτών μαθημάτωνστο πρότυπο του EXD
«Μπορούμε να προσφέρουμε στον κόσμο
γνώση» η
οποία θα παραδίδει δωρεάν μαθήματα μέσω της οθόνης του υπολογιστή αλλά και σε τακτές συναντησεις ανοιχτών μαθημάτων.
Ο Ομιλος Σερρών για UNESCO ξεκινά, με παράλληλες κινήσεις μια νέα γενιά εξ αποστάσεως αμφίδρομων εκπαιδευτικών
προγραμμάτων μέσω online διαλέξεων και συζητήσεων που θα
προσφερθούν σε όλους τους πολίτες.
«Η ένταση της κοινωνικής κρίσης μάς αναγκάζει να αναζητήσουμε
απαντήσεις στο βάθος της γνώσης. Η ουσιαστική και θεμελιωμένη γνώση
είναι ψυχικά αναζωογονητική και ελπιδοφόρα, είναι ό,τι χρειαζόμαστε για
να αντέξουμε, για την έξοδο από τον καθημερινό εγκλωβισμό»
Το σχέδιο είναι απλό.
Ο Ομιλος Σερρών για UNESCO με τους εθελοντές Νέους επιστημονες του, που έχουν παρακολουθησει τα on line course του https://www.edx.org/ πολλαπλασιάζει τη μεγαλύτερη παγκόσμια πρόκληση στον
χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης: πανεπιστημιακά μαθήματα διαθέσιμα δωρεάν
στο Διαδίκτυο υποστηρίζοντας τους συμμετέχοντες . Στο παιχνίδι έχουν άλλωστε μπει ήδη τα μεγαλύτερα
πανεπιστήμια του κόσμου.
«Στόχος είναι η περαιτέρω διεύρυνση της θεματολογίας με
προγράμματα που θα απευθύνονται και στο ευρύ κοινό χωρίς προαπαιτούμενες
γνώσεις για την παρακολούθησή τους και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να
τα παρακολουθήσουν ανεξαρτήτως του επιπέδου εκπαίδευσής τους»
Κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 3 - 4 μηνών και κατά
τη διάρκεια διενέργειάς του θα πραγματοποιούνται 4 - 6 διαλέξεις. Οι
μαγνητοσκοπημένες συζητήσεις θα ενσωματώνονται στα επιμορφωτικά
προγράμματα και θα διατίθενται στους συμμετέχοντες. Οι συμμετέχοντες στα
εν λόγω προγράμματα θα μελετούν το συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό,
θα παρακολουθούν τις συζητήσεις και θα υποβάλλονται σε τεστ αξιολόγησης.
Κατά τη
διάρκεια των προγραμμάτων αυτών θα παρέχεται πλήρης και καθημερινή
εκπαιδευτική υποστήριξη. Ο εκπαιδευόμενος δηλαδή θα μπορεί να
απευθύνεται ηλεκτρονικά στον ορισμένο εκπαιδευτή του, μέσω ενσωματωμένου
στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού συστήματος επικοινωνίας, για την άμεση
επίλυση αποριών σχετιζόμενων με τα μαθήματα, τα τεστ αξιολόγησης και τις
μαγνητοσκοπημένες συζητήσεις.
Το εκπαιδευτικό και οπτικοακουστικό υλικό που θα συνοδεύει κάθε
μάθημα των προγραμμάτων θα διατίθεται σταδιακά ανά μάθημα μέσω ειδικά
διαμορφωμένων ηλεκτρονικών «τάξεων». Κατά την εξέλιξη κάθε μαθήματος θα
αναρτώνται επίσης σε σχετικό σύνδεσμο οι απαραίτητες για την ομαλή
διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας ανακοινώσεις και ασκήσεις
αξιολόγησης. Η επιτυχής παρακολούθηση του επιμορφωτικού προγράμματος
προσδιορίζεται από την παρακολούθηση των συζητήσεων και την επιτυχή
ολοκλήρωση της εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας η οποία
προϋποθέτει αξιολόγηση της πορείας των εκπαιδευομένων με την ηλεκτρονική
υποβολή τεστ για όσους το επιθυμουν .
Δηλώστε συμμετοχή στο serres.for.unesco@gmail.com για να σας δωθεί η υποστήριξη .
Υπεύθυνη προγράμματος Μαρία Εμμανουηλίδου
Δηλώστε συμμετοχή στο serres.for.unesco@gmail.com για να σας δωθεί η υποστήριξη .
Υπεύθυνη προγράμματος Μαρία Εμμανουηλίδου
Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012
Πρόσκληση συμμετοχής στο Course Personal coaching του ILO
Ο Ομιλος Θα πραγματοποιησηει Course Personal coaching εφαρμόζωντας το προγραμμα του on line.
Δηλώστε συμμετοχή στο serres.for.unesco@gmail.com
Το πρόγραμμα θα επαναλαμβανετε ανα 3μηνο .Ειναι δωρεάν Θα υποστηρίζετε απο εθελοντές του Ομίλου
Η φιλοσοφία
Setting up a coaching programme
Almost two years ago our Center started to design and develop a coaching programme which aims to contribute to the transformation towards a knowledge based learning organization. After the initial pilot phase we thought it was useful to reflect back on our experience and interviewed Nat Clegg on the importance of coaching and the creation of a learning culture.Why is coaching important for a training institute as the ITC-ILO?
The ITC-ILO must be an organisation that has to be fluid and robust in today’s forming, reforming and demanding world arena to conclude good results within their teams and for others. With efficacy in mind, the only competitive advantage you have is your people, so investing in them and helping them be the best they can be gives your organisation an advantage.
With this in mind it is important that people who work and deliver for the Center have a point of contact with someone who can not only listen to their aspirations and tribulations but can help them contact their authentic self and in turn can discover how to further their external skills and approach with others.
The important factor here is that I believe people operate well when they function as a whole person, with clear intention and integrity.
We started almost two years ago with a group of colleagues in this coaching project. Can you describe what it looks like (flow) and what it potentially can change?
The project follows a model that enables each participant to understand some of the basic concepts of traditional coaching methods by then attending a two-day introductory programme. After this, each participant engages with me in six coaching sessions on a one to one basis. This is where the real work unfolds. From the first pilot we realized that some people need one or two additional sessions to finish the work they are doing and so the ITC-ILO has been flexible in recognizing this. However, an important feature here is that at the end of the process each participant must feel that they do not rely on me and that they have more personal tools for their self-efficacy.
Which coaching models do you use and apply?
Coaching is ostensibly future oriented. Its purpose aims to capture and employ the creative nature of Coaching Psychology’s various techniques and methodologies to conscious good effect so that the client finds how they can move forward.
As a coach I believe that the correct methodology should be found in relation to the clients need, there isn’t and shouldn’t be fixed procedures for all. However, to give you some idea I use some models and approaches below:
Solution focused coaching, NLP models, Transactional Analysis models, Transpersonal Enquiry, Graphic Analysis, Art Therapeutic Devices, Appreciative Enquiry, Psychosynthesis and Narrative Enquiry.
However, these are but a few techniques that help the client surface meaning and direction. They don’t usually notice the tools employed as they are subtle parts of the conversational development with each other, but they are definitely there for me to understand what stage we are at. Each session is recorded by notes, which are always available to the client. Nothing is hidden, this is important as trust is a key factor in the purpose and function of the work.
Some initial exploration, questioning and surfacing can be, for example;
What is the client’s state of being at the moment? What is expected to happen in life? What are we being? How are we doing? What is tolerable? Where are we going?
This can lead to initially expanding the sense of self and what is consciously apparent to also what makes “no sense” (non-sense) of their personal construct, internal identity and external perception. For some, this can move to something beyond the notion of what we commonly perceive as the “Self”. This can lead to developing a better capacity to view differences and a significant reduction in disappointment, doubt, anger, aggression towards increased tolerance and compassion, human or otherwise. The sense of Self is what people search for. Levels of happiness are often part of that exploration, these being, do the clients understand their sense of purpose and meaning in their lives and what experiences are valuable for them and why? The multidimensional internal shape of us leads to external behaviours; these are what we display but the question we need to understand about that is, are we conscious of this to conjure up sound personal effectiveness? Coaching embraces opportunities for this self-realisation many times.
One of the leading issues for people is, what is wrong, what has gone wrong. Coaching can help the client to access more than external immediate judgments or measures imposed on or from them. Coaching is not about focusing on the past and what has gone wrong or why, but more about a focus on the future. What may be important here is that the coach and client bring new meaning to a situation and address what and how the perceived problems, stress and malaise can be processed and where the energy for this may come. In turn the client finds their own way and bring to light their approach to survival, fulfillment, motivation and self-realisation. Coaching is about how life can become better; the instrument of course is the Self.
In short, these conversations, writing, and in my practice, the use of art generates change for each client. This is largely about the client’s efficacy at work but will include elements about their private life as we can appreciate that we don’t leave our personality at home.
What was your most memorable learning moment to date in ITC-ILO?
One example could be when a client used a model I shared with them to solve a complex behavioural rift with another person. They worked on this with me and executed their learning to a very good affect and successful lasting outcome, in turn they became much more aware of themselves and what others’ may bring to working relationships with others.
Another could be when a client was in particular distress and was suffering as a consequence. Using a select methodology we brought about a deeper understanding of why a repeating behaviour was causing internal conflict and misery. When I meet this person now they tell me that they feel a lot happier, to me, they “feel” much more positive…they seem a lot lighter in spirit.
How can coaching become a sustainable learning tool for the organisation itself?
The program appears to have been successful so far. During the second cohort Skype coaching became a feature for some as they were distant from the Center but wanted to take part in the coaching offer. This also has become useful for the plasticity of coaching for all in the organisation.
Coaching is starting to become common currency within the organisation. Some of the people that went through the pilot and second cohort are using coaching elements as a style of management so their staff are now beginning to expect a new and more effective management style that encourages people to find solutions to the problems they face.
Another aspect worth mentioning here is that the clients are from all levels that work at the Center. This is also critical, as the role does not indicate the value on offer. It is the person that counts. Also, the coaching is about being functional, rather than being curing or corrective, having a coach has not been about under-performance in the organisation. People have chosen to do this and have submitted requests to HRM to take part. This indication is significant for others to consider participation.
So, if the project works maybe there could be an on going offer at the Centre for people who need it each year. In addition to this, there could be an offer to other agencies from ICT-ILO for them to buy in this service; for example, Skype coaching could be a way of making coaching available for others far from Turin. So, the journey may continue…
3 Books to read?
Yallom, I.D.( 2002) The Gift of Therapy – An open letter to a new generation of therapists and their patients, Piatkus Books
Whitmore, J. (2002). Coaching for performance: Growing people, performance and purpose. London: Nicholas Brealey.
Brown, I & Somers, B. (2008) The Raincloud of Knowable Things, Archive Publishing
3 must read articles on coaching (this may be more about the particular direction I take)
Duggleby, W. et al (2009) Hope, self-efficacy, spiritual well-being and job satisfaction, Journal of Advanced Learning, Vol 65, No11, Blackwell Publishing Ltd.
Gozdz, K. (2000) Toward Transpersonal Learning Communities and Business, American Behavioral Scientist, Vol. 43 No.8, 1262-1285
Sparrow, S. (2007) The Benefits of Transpersonal Coaching, Training and Coaching Today , September edition.
3 websites to consult
http://www.coaching-at-work.com/
http://www.coachingnetwork.org.uk/resourcecentre/articles/default.asp
www.new-paradigm.co.uk/psych.htm
Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012
«Διαβατήριο», η ευρωπαϊκή επαγγελματική ταυτότητα
Μπορεί στη χώρα μας και στους σημερινούς
δύσκολους καιρούς που βρισκόμαστε, το να μιλάμε για κινητικότητα ατόμων
με υψηλή ειδίκευση να λειτουργεί ως συνειρμός που αφορά την ανεργία
και τον εκπατρισμό των νέων μας. Ωστόσο, η επαγγελματική κινητικότητα
δεν παύει να είναι ένα από τα φιλόδοξα ζητούμενα που μόνο οφέλη
προσφέρει στον Ευρωπαίο πολίτη, ενώ για τις χώρες-μέλη καλύπτει
ανάγκες, γεφυρώνει κενά και συμβάλλει στην ανάπτυξη. Πρόσφατα, η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνέταξε πρόταση για τη θέσπιση ευρωπαϊκής
επαγγελματικής ταυτότητας που θα έχει ισχύ «διαβατηρίου» προκειμένου
ένας ειδικευμένος επαγγελματίας να μπορεί -είτε προσωρινά για διάστημα
ώς και δύο ετών είτε μόνιμα- να εργάζεται σε οποιοδήποτε κράτος-μέλος
της Ε.Ε., αφού με την ευρωπαϊκή επαγγελματική ταυτότητα θα
πιστοποιούνται οι δεξιότητές του
(http://europa.eu/internal_market/qualifications/policy_developments/index_en.htm).
Με
την πρόβλεψη ότι η ζήτηση για άτομα με υψηλή ειδίκευση θα αυξηθεί έως
το 2020 για περισσότερες από 16 εκατ. θέσεις απασχόλησης και με
δεδομένη τη συρρίκνωση του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας, η Κομισιόν
έχει προτείνει την αναγνώριση των προσόντων των επαγγελματιών, ώστε να
καλύπτονται οι κενές θέσεις απασχόλησης εκεί όπου υπάρχουν. Η ταυτότητα
θα έχει μορφή ηλεκτρονικού πιστοποιητικού για διεθνή καριέρα και για
επαγγελματική αναγνώριση.
Προβλέπει
επίσης «έναν νέο μηχανισμό που θα εξασφαλίζει μεγαλύτερη διαφάνεια και
πληρέστερη αιτιολόγηση των επαγγελμάτων που ρυθμίζονται μέσω
συγκεκριμένων απαιτήσεων, σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά προσόντα». Θα
λειτουργεί επίσης ως σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης (alert) για
επαγγελματικά παραπτώματα – ιδιαιτέρως στον τομέα της υγείας. Για
παράδειγμα, ένας επαγγελματίας, στον οποίο έχει επιβληθεί απαγόρευση
άσκησης επαγγέλματος στη δική του χώρα, δεν θα γίνεται δεκτός σε άλλη
χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης – κάτι που ώς σήμερα μπορούσε να το
επιτύχει.
Οπως
δήλωσε ο αρμόδιος επίτροπος για την Εσωτερική Αγορά Μισέλ Μπαρνιέ, «η
Ευρώπη αντιμετωπίζει σήμερα πολλές προκλήσεις. Μία από αυτές είναι η
αυξανόμενη ζήτηση επαγγελματιών υψηλής ειδίκευσης σε ολόκληρη την Ε.Ε. Η
πρόταση που υποβλήθηκε σχετικά με τα επαγγελματικά προσόντα
ανταποκρίνεται στην ανάγκη δημιουργίας αποτελεσματικού συστήματος
αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων, προκειμένου να ενισχυθεί η
κινητικότητα των επαγγελματιών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Είμαι
πεπεισμένος ότι η ιδέα ενός ηλεκτρονικού πιστοποιητικού αποτελεί
ικανοποιητική λύση, δεδομένου ότι θα απλοποιήσει και θα επιταχύνει τις
διαδικασίες αναγνώρισης για τους μετακινούμενους επαγγελματίες».
Διευκρινίζεται
ότι η πρόταση αυτή αποτελεί εκσυγχρονισμό και όχι ανατροπή της ήδη
υπάρχουσας Οδηγίας του 2005 για τα επαγγελματικά προσόντα. Πέρα από την
έγκαιρη αντιμετώπιση της αυξανόμενης ζήτησης δεξιοτήτων στην Ευρώπη,
στόχο έχει να ενσωματώσει και τα νέα δεδομένα του 21ου αιώνα. Επιπλέον,
απαλλάσσει τον επαγγελματία από δαπάνη χρόνου για τις διοικητικές
διατυπώσεις αλλά και χρήματος, αφού, για παράδειγμα, μέρος των
δικαιολογητικών που οφείλουν να υποβάλουν για την απόκτηση της κάρτας
μπορεί να είναι στην εθνική τους γλώσσα. Προβλέπει ακόμη και την
περίπτωση ατόμων που κατέχουν μεν επαγγελματικό δίπλωμα, ωστόσο δεν
έχουν ακόμη υποβληθεί στην προβλεπόμενη από τον νόμο της χώρας τους
εκπαιδευτική άσκηση του επαγγέλματος – όπως για παράδειγμα μπορεί να
συμβαίνει με δικηγόρους, εκπαιδευτικούς, αρχιτέκτονες.
Γίνεται
επίσης σαφές ότι με τον εκσυγχρονισμό αυτόν και με τη διευκόλυνση και
επιτάχυνση των διαδικασιών, όχι μόνο δεν υποβαθμίζεται η αξία της
πιστοποίησης των προσόντων, αντιθέτως επαυξάνεται το ποιοτικό επίπεδο
παροχής υπηρεσιών προς τον καταναλωτή. Για παράδειγμα, πέραν του
μηχανισμού προειδοποίησης που προβλέπεται για παραπτώματα
επαγγελματιών, διασαφηνίζονται κανόνες για δεξιότητες γλωσσομάθειας και
θεσπίζονται τα ελάχιστα εκπαιδευτικά όρια για ορισμένα επαγγέλματα.
Εννοείται
ότι η προετοιμασία για την τελική πρόταση έγινε κατά τρόπο ιδιαιτέρως
αξιόπιστο και με ιδιαίτερη επιμέλεια. Από τον Ιανουάριο 2011 η αρμόδια
διεύθυνση της Kομισιόν ξεκίνησε την πρώτη εκστρατεία διαβούλευσης και
έλαβε υπόψη της 370 προτάσεις που υποβλήθηκαν από πολίτες,
επαγγελματίες, επαγγελματικούς οργανισμούς και τις αρμόδιες κρατικές
αρχές. Ακολούθησε συνάντηση δημόσιας ακρόασης τον επόμενο μήνα και, στη
συνεχεία, τον Ιούνιο 2011 εξέδωσε Πράσινη Βίβλο για την οποία δέχθηκε
400 ανταποκρίσεις.Εκπαιδευτικές Πρακτικές και Διαχείριση Πολυπολιτισμικότητας
Σκοπός
του Προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση σε θέματα εκπαιδευτικής
ένταξης των μαθητών που προέρχονται από ευάλωτα στον εκπαιδευτικό
πληθυσμό περιβάλλοντα (αλλοδαπούς, παλιννοστούντες, τσιγγανόπαιδες,
μουσουλμανόπαιδες). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει αφενός τη θεωρητική
παρουσίαση βασικών εννοιών (π.χ. διαπολιτισμός, ρατσισμός), και αφετέρου
πρακτικά παραδείγματα και προτάσεις σχετικά με την εφαρμογή της
Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο σχολικό περιβάλλον.
|
||||
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)